Cubetto, a barátságos fa robot, megtanítja a gyermekeket a számítógépes programozás alapjaira, képernyő nélkül, játékosan.
ElőrendelésCubetto fából készült, programozható robot.
Az alábbi készségeket fejleszti táblagép vagy mobil igénybevétele nélkül:
- Kommunikáció
- Logikus érvelés
- Matekmatikai készség
- Probléma megoldás
A Cubetto robotjáték kiváló eszköz otthoni használatra. A gyerekek szüleikkel együtt fedezhetik fel a „Világtérképet”, Cubetto robot működését. Az együttjátszás öröme erősíti a szülő-gyermek kapcsolatot, mindeközben, a gyermek különböző készségeket és képességeket sajátíthat el.
A játék képernyő használata nélkül, „kézzel foghatóan” tanítja meg a kicsiknek (3-7 éves korig) a programozási alapelveket, amelyhez olvasási és írási készségek ismerete sem szükséges.
A Cubetto játék 3 elemből áll:
- Egy barátságos fából készült robotból
- Tapintható kezelőfelületből
- Megfogható kódoló blokkokból, melyek „kézzelfogható” programnyelvet alkotnak.
Főbb jellemzői:
- Nem igényel egyéb eszközt vagy képernyőt.
- Természetes anyagokból készült.
- Tanterv alapú, óvodai és iskolai foglalkozásokon egyaránt használható.
- Tovább bővíthető újabb térképekkel, blokkokkal és egyéb kiegészítőkkel.
- Kétnyelvű: angol és magyar nyelven egyaránt használható.
- Teljesen offline működik.
A csomag tartalma:
- Cubetto
- Kezelő tábla
- 1 térkép
- 16 irányblokk
- 1 magyar nyelvű mesefüzet
- 1 angol nyelvű mesefüzet
Cubetto:
Kemény fából készült, barátságos robot, aki játékosan, képernyő nélkül vezeti be a gyermekeket a számítógépes programozás világába.
Kódoló blokkok:
A blokkok kombinálásával alkotjuk meg a programot. A különböző színű blokkok más és más utasítást adnak. Előre /
Balra /
Jobbra /
Funkció /
Véletlenszerű /
Negáció /
Hátra
Kezelő tábla:
Helyezd a blokkokat a táblára, nyomd meg a kék gombot, és Cubetto oda fog eljutni, ahová a blokkokból álló programsorral irányítod.
Térképek és mesefüzetek:
A térkép Cubetto játszótere, ahol sokféle kaland várja őt. A mesefüzet segít eligazodni a térképen, és az útmutatás mellett hasznos információkat mond el.
Többféle érdekes térkép és mesefüzet gyűjthető össze.
A készlet egyszerre tartalmazza a magyar és angol változatot is, így rendkívül jól használható kisgyermekek nyelvtanulásának segítéséhez is.
A Cubetto robotjáték egy Montessori ihletett kódoló játék, amely lehetővé teszi a 3-7 éves korosztály számára, hogy egy barátságos fa robotot programozzon olyan programozási nyelv segítségével, amelyet megérinthet. A gyerekeknek szánt kódolójátékok legtöbbjével ellentétben a Cubetto használatához nincs szükség táblagépre, telefonra, vagy számítógépre. Így nem kerülnek közvetlenül kapcsolatba a képernyővel. Használatához ráadásul írástudás sem szükséges.
A Cubetto robotjáték kiváló eszköz otthoni használatra. A gyerekek szüleikkel együtt fedezhetik fel a „Világtérképet”, Cubetto robot működését. Az együttjátszás öröme erősíti a szülő-gyermek kapcsolatot, mindeközben, a gyermek különböző készségeket és képességeket sajátíthat el.
Amit a szülők/pedagógusok leginkább szeretnek Cubetto-ban, az a sokoldalúsága. Elősegíti a gyerekek tanulását olyan kulcsfontosságú területeken, mint a térbeli- és a kreatív gondolkodás, a szocio-emocionális kommunikáció, a számolás és az írástudás. Tökéletes STEAM (Science Technology Engineering Arts and Mathematics / tudományos, technológiai, mérnöktudományi, művészeti és matematikai) eszköznek lett tervezve, amely a legfiatalabb tanulók tanulását segíti elő. Ehhez mérten kiváló segítséget nyújthat az otthoni oktatásban. A szülőknek nem kell megijedni a feladattól. A farobothoz olyan magyar nyelvű segédanyagok tartoznak, melyekkel könnyedén elsajátítható, megérthető a működése és az oktatásban betöltött szerepe. Amint a játék elkezdődik, úgy kinyílik a világ mind a gyermek, mind a szülő előtt, és láthatóvá válik, hogyan lehet Cubetto-val feldobni a mindennapokat.
Kézzelfogható kódolás
A kézzelfogható blokkok bármilyen programozó nyelv lehetőségét és skálázhatóságát magukban hordozzák, és a gyerekek különböző alapvető programozási koncepciókkal tanulhatnak és játszhatnak.
Fejlesztés és tanulás más kulcsfontosságú területeken
A programozáson túl
Cubetto, a tapintható és együttműködésre késztető természete miatt, rendkívül sokoldalú eszköz. Cubetto elősegíti a tanulást olyan kulcsfontosságú fejlesztési területeken, amelyek túlmutatnak a programozáson.
Kommunikáció
A gyerekek a Cubetto-ról szóló történetek és narratívák széles skáláját hallgatják, pontosan előre jelzik a kulcsfontosságú eseményeket, és válaszolnak odavonatkozó megjegyzésekkel, kérdésekkel vagy cselekvéssel. Saját narratívájukat és magyarázataikat is kidolgozzák.
Logikus érvelés
A blokkok lehetővé teszik a gyermekek számára, hogy a saját kezükkel egyszerű programokat hozzanak létre és javítsanak ki. A technológiát célirányosan használják értelmes szekvenciák létrehozásához, rendezéséhez, tárolásához, irányításához és lekéréséhez.
Szocio-emocionális fejlődés
A gyerekek magabiztosak az új, nyílt végű tevékenységek kipróbálásával, amelyek kizárják a „rossz” eredményeket, és könnyen ösztönzik a csoportmunkát. A térképek nyílt jellege lehetővé teszi számukra, hogy kiválasszák azokat a forrásokat, amikre szükségük van a játékhoz.
Matematika
A gyerekek hozzáadnak és levonnak blokkokat a sorozatból. Problémát oldanak meg, beleértve a duplázást, a felezést és a megosztást, hogy Cubetto eljuthasson A-ból B-be. Megvitatják a méretet, azonosítják a formákat és mintákat, a távolságot, a pozíciót és az időt a problémák megoldásához.
Testnevelés
A gyerekek fejlesztik testmozgásuk irányítását és koordinációját a játékszett körül végzett kisebb és nagyobb mozdulatok által. Megvitatják az akadályok elhelyezését a világtérképen, és elhelyezik a blokkokat a tábla felületén.
Ajánlott korosztály: 3-7 év